Breaking News

Saturday, October 4, 2014

Slip House, oleh arsitek Carl Turner



Rumah ini seakan 'dibungkus' oleh bahan transparan yang menjadikannya terlihat berbeda dari rumah disekitarnya. Bahan material yang transparan ini merupakan bahan kaca transparan yang diteruskan menjadi bagian dari railing dek lantai atas. Material ini dipadukan dengan berbagai utilitas seperti bak tadah hujan, konsumsi air yang minimum, dan teknologi insulasi menjadikan rumah ini bersistem energi rendah.

This house is 'wrapped' by transparent material that makes it look different from the surrounding houses. The transparent material is a transparent glass material which passed a part of view of the deck railing upstairs. This material is combined with a variety of utilities such as water harvesting, minimum water consumption and home insulation technology makes this house a low-energy system house.


Penampilan rumah yang terbungkus kaca transparan memberi kesan transparansi bila dilihat dari depan, menarik minat untuk melihat lebih teliti.

Appearance of the house wrapped in transparent glass gives the impression of transparency when viewed from the front, attracting viewers to look more closely.


Pagar juga dibuat dari frame besi dan kaca. 


Fences are also made ​​of steel and glass frame.

Terlihat bagian atas bangunan memiliki dek untuk menikmati suasana luar yang juga terlihat transparan dan menggoda. 

Visible part of the building has a deck to enjoy the amazing atmosphere that also looks transparent and seductive.
potongan bagian dalam rumah 
(hosted on Archdaily)


Apabila kita menggunakan kaca untuk keperluan pembungkus bangunan seperti ini, maka kita memerlukan standar yang tinggi yaitu kaca tempered. Bila kita ingin bereksperimen dengan material lain, maka ada jenis material yang serupa lebih ringan dan relatif aman, yaitu bahan polycarbonate.

If we use the glass for the purpose of building envelope like this, then we need a high standard for instance tempered glass. If we want to experiment with other materials, there is a similar type of material that is lighter and relatively safe, the poly-carbonate material.

All images are under creative commons lisence by the mentioned author, except mentioned.

No comments:

Post a Comment

Designed By Blogger Templates
Back To Top